Po roce 2014 je před námi další sezona, na jejímž začátku se seznámíme se spoustou nových podnětů, které mají zatraktivnit závody poslední doby, diktované jednostranným scénářem. Bude však osvěžující vody dostatek? Ožije, nebo uvadne královna motosportu v očích milionů fanoušků nejrychlejších vozů planety? Podívejme se na některé zajímavé detaily ročníku 2017.
[ Obhajovat se letos nebude
Mistr světa sezony 2016 Nico Rosberg oznámil loni v listopadu nečekaný konec kariéry. U Mercedesu jej pro letošní rok nahradí Valteri Botas, který má na svém kontě několik solidních sezon u Williamsu. Jak jeho manažer a zároveň šéf týmu Mercedes Toto Wolff, tak také nevýkonný šéf stáje Mercedes Niki Lauda nepochybují, že se nová jezdecká posila ve fungování týmu rychle zorientuje a spolu s trojnásobným mistrem světa Lewisem Hamiltonem potvrdí Mercedesu roli favorita v šampionátu jezdců i konstruktérů.
[ Časy na jedno kolo půjdou dolů
Inovací technických pravidel má dojít mj. ke změnám designu, k produkování více přítlaku a mechanické přilnavosti k trati díky širším pneumatikám, takže vozy pojedou v zatáčkách rychleji než loni. Po třech letech se aerodynamika dočkala možnosti dalšího rozvoje, přičemž za experta je v tomto oboru dlouhá léta považovaný designér Adrian Newey, konstruktér veleúspěšných vozů Red Bull z let 2010 – 2013. Více přítlaku a širší pneumatiky budou ale rovněž zvyšovat nároky na výkon a to může hrát do karet Mercedesu, jehož motory jsou v současné době nejpropracovanější a nejsilnější.
[ Jakou formu odhalí McLaren
Po 35 letech skončil u týmu jeho někdejší spoluvlastník a šéf, charismatický Ron Dennis a tým je nyní veden jakýmsi řídícím panelem všech jeho akcionářů. Po dvou letech postupného sžívání britské stáje s japonským dodavatelem motorů Hondou není situace McLarenu zatím vůbec ideální; v důsledku neuspokojivých závodních výsledků tým přicházel o sponzory a post výkonného ředitele, významnou měrou spoluurčujícího směr vývoje celého koncernu, dosud nebyl obsazen.
Po loňském relativním zlepšení v oblasti výkonu a spolehlivosti techniky se očekává, co s letošním monopostem Mclarenu na trati předvede dvojnásobný světový šampion Fernando Alonso, mnoha odborníky dodnes považovaný za nejkomplexnějšího pilota současné formule 1.
[ Vize nového vedení
Podobně jako Ron Dennis již do současného dění kolem Formule 1 patrně nezasáhne její bývalý majitel Bernie Eccelstone, jenž celý svůj podnik nedávno prodal americké společnosti Liberty Media. Té se podařilo do funkce šéfa sportovní agendy získat uznávaného inženýra a stratéga Rosse Brawna, jenž nastínil plánované změny, jejichž zavádění by ale mělo přicházet postupně.
Jednalo by se o anulování některých umělých technických prvků, aplikovaných během závodění (např. systém DRS pro snížení odporu vzduchu), případně o navýšení počtu velkých cen v ročním kalendáři. Liberty Media údajně plánují do budoucnosti více zpřístupnit bezprostřední závodní dění fanouškům přímo na závodních okruzích (doplněné vystoupeními zvaných herců, zpěváků a známých osobností) a rozšířenými nabídkami v digitálním prostředí.